Vanuit een ruim en licht atelier in Wormerveer werkt Wildegeit aan boeken, huisstijlen, websites, brochures en nog veel meer.
Lizet Heijboer en Peter Asselbergs studeerden Grafisch Ontwerpen aan de KABK in Den Haag én Neerlandistiek aan de UvA. Zij hebben een grote voorliefde voor taal, begrijpelijke teksten, doordachte concepten én doeltreffende vormgeving die de boodschap overbrengt.
Wildegeit is kritisch en vindt het prettig als hun klanten dat ook zijn. Samenwerken is goed overleggen en elkaar scherp houden. Om samen goede en mooie producten te maken.
Bij een goed affiche zie je in één opslag wat de primaire boodschap is. Je bent direct geboeid door wat je ziet en de informatie beklijft. Dat is het streven van Wildegeit.
De commissie EMF van het Wilhelminapark in Wormerveer organiseert vaak activiteiten in het park: een mini-festival, een Halloween-griezelpeurtocht, een uitvoering van Het Kerstverhaal etc. Wildegeit is aangesteld als ‘huisontwerper’ van de commissie en krijgt altijd carte blanche voor het ontwerp.
Stadscomponist van Zaanstad, Jurriaan Berger, organiseerde op de Dag van het Park 2010 een toer met drie bands langs vier Zaanse muziekkoepels. Wildegeit kreeg alle vrijheid bij het ontwerpen van het affiche en de flyer. De flyer heeft een achterkant met een geografische kaart.
In 1890 begon Gerrit Meijer de boekwinkel in Wormerveer die de basis vormde voor Drukkerij Meijer. Deze drukkerij beleefde hoogtijdagen in de jaren ’50, toen onder andere Jurriaan Schrofer er in vaste dienst was. Fotograaf Cas Oorthuys maakte er in die tijd bedrijfsfoto’s. Veel van deze foto’s waren samen met een selectie boeken, gedrukt bij Meijer, te zien op de expositie eind 2009 in Wormerveer. Wildegeit vond het een grote eer dat ze – pro deo – het affiche mocht ontwerpen.
De Nierstichting heeft grote waardering voor mensen die bij leven een nier doneren. Met een symbolisch geschenk – een zilveren speld – geeft de stichting daar uiting aan. De speld zit in een klein doosje, samen met een flyer van 4×4 cm. De uitdaging voor Wildegeit was om relatief veel informatie op de flyer te zetten, en het tegelijkertijd vriendelijk te laten ogen. De stijl moest aansluiten bij de huisstijl, maar er was ook ruimte om er wat zwier aan te geven.